Pentru a aborda problemele climatice și pentru a reduce încălzirea globală, cea de-a treia luptă a Auchan este reducerea amprentei sale de carbon. Această axă se înscrie în dinamica angajamentelor luate cu ocazia COP21 (Cea de-a 21-a ediție a Conferinței ONU privind schimbările climatice din 2015). Auchan se angajează să reducă cu 20% emisiile sale de gaze cu efect de seră prin consumul de energie și transport. În 2019, obiectivul a fost atins și s-a decis continuarea demersului cu o ambiție mai mare.
Grija față de mediul înconjurător și față de problematica schimbărilor climatice este un subiect de maxim interes pentru Auchan. Produsele străbat mulți kilometri de-a lungul întregului lanț de aprovizionare, de la furnizori la distribuitori, de la distribuitori în depozitele Auchan iar mai apoi, din depozite pe rafturile magazinelor. Pe tot parcursul lanțului de distribuție, în tot acest proces de aprovizionare, se emit gaze cu efect de seră în atmosferă.
Ambiția Auchan este de a diminua impactul său către mediu. Pentru a îndeplini acest obiectiv, compania impune măsuri pentru a gestiona mai eficient consumul de său de resurse și efectele pe care aceasta le produce mediului.
Auchan transportă zilnic produse din depozite până la fiecare hypermarket sau supermarket, iar acest proces este realizat doar cu camioane speciale cu motoare de tip euro 5 și euro 6. Acest tip de camioane emit în aer mai puține noxe și particule cancerigene comparativ cu alte tipuri de camioane.
Printre altele, încă din 2008, Auchan transportă produse pe cale feroviară. Transportul feroviar reduce extrem de mult cantitatea de CO2 emisă în atmosferă comparativ cu transportul pe cale rutieră. Auchan își propune să meargă mai departe și să extindă scopul său cât mai mult, nu doar pentru România.
Anual, pentru a gestiona cât mai bine amprenta noastră de carbon, sunt luate măsurători cu privire la kilometri parcurși în timpul transportului și fiecare prestator logistic raportează către Auchan amprenta de CO2 aferentă. În funcție de aceste variabile sunt întocmite planuri de acțiune cu scopul de a îmbunătății calitatea aerului, de a fluidiza traficul și, implicit, de a îmbunătății calitatea vieții clienților.
Prin proiectele de eficientizare energetică în perioada 2014-2020, s-a reușit reducerea consumului energetic cu peste 25%. Angajamentul nostru în această direcție este ferm și cu acțiuni concrete ce vor duce la o scădere continuă a consumului.
Fiecare persoană consumă zilnic resurse naturale și materii prime și generează în schimb cantități de deșeuri.
Pentru a reduce impactul deșeurilor asupra mediului și pentru a ajuta la perenitatea materiilor prime pentru generațiile viitoare încurajăm fiecare persoană să recicleze, să repare sau să reutilizeze pe cât se poate produsele. Acesta este principiul simplu al economiei circulare.
Auchan realizează o serie de acțiuni importante pentru protejarea mediului înconjurător, care au drept scop gestionarea deşeurilor și economisirea resurselor naturale.
În octombrie 2019, Auchan a semnat Fashion Pact, alăturându-se altor 56 de companii din sectorul modei. Inițiativa vizează atingerea unor obiective de mediu comune, centrate în jurul a trei teme:
Auchan a făcut din acest angajament o realitate prin lansarea primei oferte INEXTENSO «eco-friendly», care – prin raportul calitate-preț excepțional – face textilele ”verzi” accesibile unui număr mare de clienți. Colecția de jeans «eco-friendly» înglobează promisiunile de responsabilitate socială ale mărcii noastre din sfera: deșeuri zero, conservarea resurselor de apă și reciclare.
Beneficiul adus de noua colecție este că a fost regândit întregul proces de fabricație pentru a integra bumbac reciclat în proporție de 20% pentru toată gama. Astfel, s-a realizat o economie de 40% a apei utilizate. De asemenea s-a redus consumul de energie.
De mai bine de doi ani Auchan comercializează articole vestimentare pentru adulți care au și etichetă specială ,,green collection”. Eticheta sugerează faptul că produsele conțin fibre organice sau reciclabile. Alte articole sunt cele din bumbac organic, multe dintre acestea se regăsesc în articolele care deservesc colecțiile pentru segmentele bebe și copii.
În luna februarie 2020 am lansat noua colecție Actuel Green de produse de unică folosință din materiale sustenabile.
Una din direcțiile acestui demers este crearea unei game completă din materii prime 100% naturale și regenerabile: farfurii și boluri din trestie de zahăr, căni din carton și tacâmuri din lemn din pădurile gestionate durabil.
Prin aceste măsuri de reducere a plasticului, venim cu o alternativă reală la tacâmurile de plastic de unică folosință pentru a contribui activ la păstrarea mediul înconjurător curat și pentru a veni în sprijinul clienților cu alternative prietenoase cu mediul.