Uleiul alimentar folosit are efecte devastatoare asupra calităţii mediului înconjurător, unul dintre cele mai nocive efecte fiind cel asupra apei. Studille de specialitate au demonstrat că un singur litru de ulei aruncat la canalizare poluează 1 milion de litri de apă, aceasta reprezentând cantitatea necesară unui adult pentru a supravieţui timp de 14 ani. Odată ajuns în apă, uleiul nu se dizolvă, ci formează o peliculă la suprafaţa apei ce împiedică oxigenul să ajungă la plantele şi vieţuitoarele acvatice.
Prin reciclarea uleiului alimentar eviţi consecinţele dăunătoare pe care acesta le are şi asupra solului. Odată aruncat pe sol în grădină, de exemplu, uleiul uzat râncezeşte şi reduce fertilitatea solului, oprind regenerarea acestuia.
Prin reciclarea corectă a uleiului alimentar uzat eviți costurile de întreținere pe care le presupune înfundarea și corodarea țevilor cauzate de aruncarea uleiului în chiuvetă sau canalizare. În schimb, reciclat în mod corect, uleiul alimentar uzat devine o resursă importantă în fabricarea biocombustibilului, 1 singur litru de ulei folosit generând 900 de mililitri de biodiesel.
Auchan Romania realizează o serie de acțuni importante pentru protejarea mediului înconjurător, care au drept scop gestionarea deşeurilor, economisirea resurselor naturale, oferirea la vânzare a unor produse care protejează mediul, precum şi promovarea actiunilor de responsabilitate. Printre cele mai importante proiecte de responsabilitate.
Cu ocazia împlinirii a 11 ani de la deschiderea primului hiper-market din România, Auchan a lansat a doua ediţie a campaniei de responsabilitate socială — Mobilizatron. În cadrul acesteia, în toate hipermarketurile Auchan a fost comercializat un produs special — Mobilizatron, ce a cuprins un copăcel realizat 100% din hârtie reciclată. Pentru fiecare kit cumpărat din magazine, Auchan a garantat plantarea a doi copaci. Astfel, în urma a peste 20 de acţiuni de plantare în 18 judeţe, au fost plantaţi 100.000 de copaci, ceea ce înseamnă că peste 20 de hectare de pădure şi-au luat locul pe harta României.
Producţia unică România neîmblânzită dezvăluie frumuseţea sălbatică a României, frumuseţea nealterată, neprelucrată, magică, dar fragilă, în acelaşi timp. Flimul documentar „România neîmblânzită”, urmărit in cinematografele din ţară de peste 80.000 de spectatori, este nucleul unui prolect amplu şi inedit de responsabilitate socială iniţiat de Auchan Retall România. În 2018, pelicula a obţinut Delfinul de aur La Cannes, la categoria „Cel mal bun film despre natură, mediu şi ecologie” în cadrul festivalului internaţional Corporate Media TV Awards. – filmul, proiect, Retail
Campania se derulează din 2016 în 21 de magazine Auchan şi este organizată în parteneriat cu Asociaţia Alucro, deţinătoarea Licenţei Every Can Counts. Pănă în prezent, s-au reciclat peste 2,3 milioane de doze. Campania „Şi mama reciclează!” a primit in anut 2017 Premiul de Excelenţă în cadrul celei de-a cincea ediţii Romanian CSR Awards.