Prin propunerea unei oferte unice și responsabile, Auchan dorește să susțină consumatorii în demersul lor privind o alimentație sănătoasă. Una dintre măsurile luate în acest sens este implementarea Cartei de Calitate Auchan pentru produsele marcă proprie și producție proprie, ce răspund celor mai exigente standarde de calitate. Această Cartă prevede o serie de reguli privind selectarea de materii prime ce provin din surse sustenabile și lanțuri de aprovizionare responsabile, scurte; dezvoltarea pe toate categoriile, produse de alimentație specifică (vegetariană, vegană, fără zahăr, fără gluten etc.), produse ecologice, suportul pentru producătorii locali, în corelație cu promovarea produselor locale și o transparență clară asupra originii produselor. Carta redă, de asemenea, și garanția absenței originilor controversate a materiilor prime (blacklist, antibiotice, fără pesticide etc).
Produsele ecologice (cunoscute și ca produse eco, bio sau organice) sunt produse care respectă factorii naturali și de mediu cu scopul de a produce hrană mai curată, mai potrivită metabolismului uman. Legislația pentru produsele ecologice se referă doar la produse alimentare, nu și la cele nealimentare. Produsele eco sunt produse fără organisme modificate genetic, fără hormoni, fără antibiotice, fără pesticide și fără fertilizatoare.
Auchan pune la dispoziția clienților săi o gamă largă de produse ecologice în toate raioanele: fructe și legume, produse proaspete, congelate & mezeluri, produse de larg consum.
Produsele de marcă proprie Auchan reprezintă o variantă mai economică și mai convenabilă față de produsele asemănătoare din gamă, avand un nivel de calitate care răspunde celor mai înalte standarde. Mărcile proprii prezente în magazinele Auchan pot fi fabricate în România sau pot fi importate. În cadrul Auchan sunt disponibile astăzi mărci proprii în gamele de produse alimentare dar și mărci proprii în gamele de produse nealimentare.
Produsele de marcă proprie Auchan aduc un beneficiu clienților respectând criterii de calitate și rețete curate, care nu conțin ingrediente interzise (pesticide, antibiotice, organisme modificate genetic).
Ambiția Auchan pentru 2022 este ca 100% din produsele marcă proprie, să aibă etichetă Nutriscore. Nutriscore este metoda prin care noi facilităm clienților noștri opțiunea de a se informa cu privire la valoarea nutrițională a produselor, pentru ca aceștia să-și poată lua cea mai bună decizie de cumpărare, pentru ei și familia lor, ținând cont că pe parcursul unei zile, trebuie să existe o alimentație echilibrată.
Produsele Auchan de producție proprie respectă, de asemenea, cele mai înalte standarde de calitate. Responsabilitatea față de fiecare client se transpune aici prin implementarea unor rețete curate, cu cantități reduse de ulei, zahăr, sare și grăsimi, fiind o alternativă de mâncăruri sănătoase pentru clienți și fără ingrediente interzise.
Ambiția noastră pentru 2022 este să actualizăm rețetele și ingredientele utilizate în zona de producție, pentru a pune pe piață cele mai gustoase și sănătoase produse.
Proiectul de companie Auchan 2022 se focusează pe apropierea de cultura gastronomică românească și „revenirea la origini” din punct de vedere culinar. Noul proiect aduce în centrul ofertei preparate gătite după rețete ale bucătăriei românești, cu ingrediente simple, provenite din surse verificate atent.
În contextul proiectului de companie Cultura Food focusul puternic este să vă punem la dispoziție cât mai multe produse de filierele și dezvoltarea unor parteneriate agricole pe termen lung.
Acordăm o deosebită atenție surselor de aprovizionare. Filierele Auchan sunt acele contracte de achiziții responsabile care contribuie la aprovizionarea magazinelor noastre și, prin urmare a clienților noștri, cu produse bune, sănătoase și locale. Susținem dezvoltarea unor parteneriate durabile cu producători agricoli și urmărim ca furnizorii de filiere să aibă un puternic angajament CSR prin certificate de calitate, trasabilitate, acordarea unei atenții sporite pentru aspecte etice și respectarea drepturilor omului și a libertăților fundamentale.
În prezent, avem 17 filiere naționale: pepenoaică, dovlecel zucchini, roșii prunișoare, caise, căpșuni, cireșe, afine, mure, mere, cartof special, castravete fabio, cartof dulce, salata salanova verde, salata salanova roșie, cartofi gastro. Filierele sunt prezente în magazin în funcție de sezonalitatea acestora, la care se adaugă alte 3 filiere internaționale: doradă, levrek și ciocolată.
Demersurile noastre de a va oferi o alimentație sănătoasă presupun de asemenea o gamă de produse sustenabile, sănătoase, cu reziduuri pesticide 0, iar în prezent avem în magazinele noastre 17 produse cu 0 reziduu pesticid. Produsele din această gamă sunt: roșii, ardei, citrice (portocale, lămâi), banane, vinete, dovlecei, sparanghel, struguri, căpșuni.
În 2019 am redus cu 65.000 litri/kg cantitatea de pesticide la nivel Auchan Global, iar România a avut o pondere și o contribuție considerabilă în acest demers.
Lupta împotriva risipei alimentare este, de asemenea, una dintre prioritățile majore ale Auchan România pentru care s-au luat măsuri pe întreg lanțul de aprovizionare: optimizarea comenzilor, creșterea nivelului de conștientizare și educare al angajaților și al clienților privind fenomenul de risipă, transformarea sau valorizarea deșeurilor și o contribuție puternică din punct de vedere solidaritate.
Anual, la nivel global, 1,3 miliarde de tone de mâncare sunt aruncate în timp ce 868 de milioane de oameni suferă de foame. Și în România, o treime din alimentele produse ajung la coșul de gunoi.
Cauzele risipei de alimente sunt multiple și variază în funcție de specificul sectorului de activitate al business-ului. Risipa poate apărea în oricare verigă a lanțului lanțului de aprovizionare, de la locul din care provine materia primă, la prelucrare și mai apoi la fabrica de produse, urmând punctul de comercializare, mai apoi în restaurante și chiar în gospodăria proprie.
Proiectul Zero Risipă vine ca un demers ferm și unitar în lupta împotriva risipei alimentare pe care Auchan vi-l propune, fiind un demers de responsabilitate socială colectivă. Este menit să vă ofere posibilitatea de a fi responsabili și de a contribui activ în combaterea risipei alimentare și de a beneficia de produsele preferate la prețuri diminuate, ca o practică unitară, fluidă, în toate cele 33 de hipermarketuri. Acestea vor fi semnalate printr-un balizaj special, care vă ajută sa le repeta cu ușurință.
În zonele Zero Risipă din magazinele Auchan se regăsesc produse ambalate din categoriile legume, fructe, carne, pește, brânzeturi, mezeluri, lactate, congelate, sărate, dulciuri, alimentație specială și produse pentru animale, dar și băuturi și produse de panificație, urmând ca proiectul să fie extins și spre alte segmente de alimente.
În primele 6 luni de la implementare am salvat aproximativ 1,5 milioane de alimente, echivalentul a 406 tone de produse și a peste 812.000 de mese complete, evitând producerea a 1.016 tone de emisii de gaze cu efect de seră.
406 tone produse
812.000 mese complete
1016 tone emisii CO2
Pe 16 Octombrie 2020, cu ocazia “Zilei Internaționale a Alimentației”, au fost donați 35.000 RON reprezentând toate veniturile obținute din vânzarea unui produs sănătos, pâinea cu maia naturală, către Banca Pentru Alimente – partener care susține combaterea Risipei Alimentare.
În urma acestei acțiuni, am atins 3 obiective de CSR:
Prin solidaritate continuăm lupta noastră împotriva risipei alimentare donând produse către Banca pentru Alimente.
Pe data de 10 Februarie 2020, am donat către Banca pentru Alimente 15 tone de alimente. Acestea au fost ulterior redistribuie către rețeaua de peste 100 de asociații, orfelinate, case de batrani, și altor persoane defavorizate.