Viziunea noastră este de a „mânca mai sănătos și de a trăi mai bine, protejând planeta”. Într-o lume aflată în continuă schimbare, ne propunem să răspundem provocărilor globale prin produse de calitate, parteneriate durabile și acțiuni care promovează sănătatea, sustenabilitatea și responsabilitatea socială.
Produsele noastre și emoțiile pe care acestea le generează sunt pilonii centrali ai strategiei noastre. Prin brandul „Filiera Auchan”, susținem producătorii locali, respectăm mediul și asigurăm calitatea și diversitatea produselor. Ne concentrăm pe cultivarea legăturilor autentice cu clienții, transformând fiecare interacțiune într-o experiență memorabilă.
Integrarea sistemului omnicanal este un alt element esențial al viziunii noastre, combinând avantajele cumpărăturilor online cu cele ale experienței fizice din magazine. Astfel, le oferim clienților acces flexibil, convenabil și sigur la produsele lor preferate, întărind încrederea și satisfacția.
Prin acțiunile noastre, susținem comunitățile, protejăm mediul și contribuim la un viitor mai sănătos și mai echitabil pentru toți, rămânând mereu fideli angajamentului de a face o diferență reală în viața oamenilor.
Misiunea și viziunea Auchan România sunt ancorate pe doi piloni fundamentali: Produsele și Emoția. Astfel, devotamentul nostru zilnic se articulează în jurul acestor două elemente cheie: gama de produse Auchan și conexiunea emoțională cu clienții, angajații și partenerii noștri. Astfel, la Auchan România, ne propunem să oferim produse și servicii de înaltă calitate, care să fie accesibile și atractive pentru un număr cât mai mare de persoane.
În același timp, ne angajăm să creăm experiențe memorabile pentru clienții noștri și să cultivăm relații de încredere și grijă autentică cu angajații și partenerii noștri. Suntem dedicați să aducem produse și servicii care promovează o alimentație sănătoasă și respect pentru mediul înconjurător în viața cât mai multor oameni. Prin valorile noastre, contribuim la dezvoltarea unei comunități mai responsabile și conectate.
Ambiția noastră este să devenim marca preferată a angajaților, clienților, partenerilor, cetățenilor și acționarilor noștri. Construim relații etice și de durată cu toate aceste părți interesate și contribuim activ la dezvoltarea comunității din care facem parte.
Strategia noastră de sustenabilitate este mai mult decât o direcție în acest scop – este modul în care transformăm modelul nostru de afaceri ținând cont de provocările prezente și viitoare. Aceasta este esențială pentru succesul nostru continuu și ne ajută să atingem viziunea noastră: să trăim mai bine, să mâncăm mai sănătos și să protejăm planeta.
Ca semnatari ai Pactului Global ONU încă din 2016, ne-am luat un angajament global față de sprijinirea dezvoltării durabile, fapt ce se reflectă în strategia noastră amplă de sustenabilitate, care ne ghidează acțiunile atât la nivel local, cât și la nivel de grup. Aceasta se sprijină pe piloni cheie, având ca obiectiv producerea unui impact pozitiv, măsurabil și durabil, asigurând astfel sustenabilitatea pe termen lung.
În demersul nostru de a ne alinia cu Obiectivele de Dezvoltare Durabilă ale ONU , ne concentrăm pe patru direcții esențiale care se regăsesc integrat în toate activitățile noastre:
» promovarea unei alimentații sănătoase și lupta împotriva risipei alimentare;
» diminuarea poluării cu plastic;
» reducerea amprentei de carbon;
» angajamente sociale și societale.
Aceste direcții ne permit să contribuim activ la sustenabilitatea companiei și să avem un impact pozitiv asupra comunităților și mediului înconjurător.
Bun, sănătos și local
» Ne dorim să fim actorul de referință în ceea ce privește calitatea, sănătatea și autenticitatea locală a produselor. Alegem cu grijă produsele pe care le oferim, concentrându-ne pe cele care reflectă autenticitatea regiunii și promovează sustenabilitatea prin lanțul scurt de aprovizionare.
» Promovăm produse care sunt nu doar bune pentru consumatori, ci și prietenoase cu mediul, încurajând astfel un consum responsabil și sustenabil.
Îmbunătățirea calității vieții
» Suntem de părere că o viață mai bună înseamnă mai mult decât produse de calitate. De aceea, construim relații autentice cu comunitățile în care activăm și să creăm experiențe valoroase care aduc bucurie și îmbunătățesc calitatea vieții oamenilor.
» Ne implicăm activ în proiecte și inițiative locale care aduc beneficii tangibile locuitorilor, promovând astfel o comunitate mai unită și mai prosperă.
Ne dorim să creăm, prin intermediul Programului de Sustenabilitate Personală, cadrul adecvat în care toți angajații și clienții să aibă puterea de a se implica activ în acțiuni sustenabile și de a contribui la transformarea continuă a comunităților din care fac parte.
Anul 2023 a fost un an al colaborării, inovației și determinării pentru Auchan România. Sunt mândru să împărtășesc cu voi realizările noastre în această nouă ediție a Raportului de Sustenabilitate, care subliniază angajamentul nostru ferm față de mediu, societate și economia românească.
Totodată, a fost un an de referință în implementarea strategiei noastre de sustenabilitate, în care ne-am reafirmat Viziunea Auchan 2032 – „Mâncăm mai sănătos & trăim mai bine, protejând planeta”.
Am continuat dezvoltarea produselor de Filieră Responsabilă cu un angajament puternic față de mediu și calitate, am continuat acțiunile de întărire a soluțiilor de economie circulară, implementând Sistemul de Garanție-Returnare cu șapte luni înainte de termenul legal și am obținut certificări valoroase care atestă eforturile noastre de a transforma modelul nostru de business într-unul și mai sustenabil. Pentru al doilea an la rând, am fost recompensați la Sustainability in Business Awards 2023, cu premiile „Brand of the Year in Sustainability” și „Waste and Resource Management Project of the Year”.
De asemenea, am continuat strategia de decarbonizare prin investiții masive în eficiența energetică, creșterea capacității de producție și tranzacționare a energiei verzi, creând în premieră pentru industria de retail o companie „Auchan Renewable Energy”.
Pentru domeniul de aplicare 3, privind emisiile de carbon din impactul produselor pe lanțul de aprovizionare, am lansat Programul „Parteneri pentru Decarbonizare”, parte a Planului Climat 2030, ceea ce presupune înțelegerea maturității și a performanței climatice în amonte și în aval ale produselor. Acest Program va implica majoritatea furnizorilor noștri care sunt sau vor fi sub incidența Directivei de Raportare Corporativă de Sustenabilitate.
Anul 2023 a adus și recunoașterea Auchan Retail România ca Top Employer, o certificare ce subliniază angajamentul nostru de a crea un mediu de lucru la cele mai înalte standarde pentru fiecare angajat Auchan, respectând drepturile omului, promovând diversitatea, incluziunea și dezvoltarea profesională prin programe dedicate angajaților noștri.
Ionuț Ardeleanu
Director General Auchan Retail România