Auchan România, partener strategic la Climate Change Summit, intensifică eforturile de reducere a emisiilor de CO2

Auchan România, partener strategic la Climate Change Summit, intensifică eforturile de reducere a emisiilor de CO2

Publicat pe 15.10.2024

Auchan România se alătură și anul acesta celui mai mare eveniment regional dedicat schimbărilor climatice, Climate Change Summit. Cu un angajament ferm privind limitarea impactului asupra mediului, compania integrează în fiecare segment al strategiei de business obiective climatice clare. Impactul schimbărilor climatice asupra produselor alimentare și necesitatea integrării tranziției sustenabile la nivelul industriei de retail sunt principalele teme care marchează prezența Auchan în cadrul Climate Change Summit.

Ca parte a Proiectului Climat, cel mai puternic și strategic plan de sustenabilitate al companiei, Auchan continuă să investească și să depună eforturi majore pentru protejarea mediului înconjurător. Astfel, până în 2030, compania își propune să reducă emisiile de CO2 cu 46% față de 2019, pentru Scopurile 1 și 2, gaz refrigerant și energie, respectiv cu 25% față de 2020 pentru Scopul 3, produse și transport, activând cel puțin următoarele măsuri: reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră asociate scurgerilor de gaze refrigerante, diminuarea consumului de energie, schimbarea mixului de energie electrică pentru a atinge un procent de 100% din surse regenerabile, în următorii ani, eficientizarea umplerii camioanelor și a traseelor acestora prin digitalizare, promovarea unei mobilități și a unei agriculturi sustenabile.

„Sunt convinsă că viitorul comerțului aparține celor care își transformă modelul de afaceri pentru a fi atât profitabil, cât și sustenabil. Am încredere că toate informațiile din cadrul Climate Change Summit vor contribui semnificativ la creșterea conștientizării și a schimbului de bune practici cu privire la schimbările climatice și la rolul nostru în supply chain în combaterea acestora. Auchan lucrează la o transformare printr-o strategie clară, axată pe construirea unei oferte de produse cu impact redus asupra mediului și decarbonizarea produselor pe care le comercializează. Ne propunem să consolidăm parteneriate puternice în domeniul comercial și al decarbonizării, colaborând cu toți actorii din lanțul de aprovizionare pentru a implementa soluțiile potrivite” a subliniat Corina Dospinoiu - Imre, Director Sustenabilitate Auchan Retail România.

Auchan România își concentrează eforturile de sustenabilitate pe mai multe direcții cheie: oferirea de produse sustenabile, combaterea risipei alimentare, promovarea economiei circulare, reducerea emisiilor și a consumului de energie, precum și decarbonizarea produselor.

Produse sustenabile prin filierele Auchan

Ca parte a angajamentului de a susține economia locală și de a oferi clienților produse proaspete și de înaltă calitate, Auchan a dezvoltat peste 80 de filiere, un program dedicat parteneriatelor strânse cu producătorii locali, atent selecționați, asigurând calitatea, siguranța, diversitatea și prospețimea produselor. Acest program este conceput pentru a oferi clienților transparență totală în ceea ce privește procesul de producție, de la fermă la raft. Acest lucru demonstrează angajamentul ferm al Auchan România față de sprijinirea producătorilor locali și promovarea unei producții agricole sustenabile.

Vizitatorii Climate Change Summit vor avea oportunitatea de a descoperi, în cadrul evenimentului, o parte dintre produsele agro-alimentare din filierele Auchan.

Optimizare și inovații în transporturi

Începând cu 2021, Auchan și-a intensificat eforturile de protecție a mediului prin introducerea clauzelor specifice în contractele cu furnizorii de transport de mărfuri. Aceste clauze stipulează că vehiculele utilizate pentru aprovizionarea magazinelor Auchan trebuie să fie echipate cu motoare Euro 5 și Euro 6. Potrivit celui mai recent raport de sustenabilitate, aferent anului 2023, 100% dintre furnizorii de logistică au respectat această cerință, contribuind astfel la reducerea emisiilor și protejarea mediului.

Pentru fluxurile logistice dintre depozitele și magazinele din țară, Auchan România a reușit să reducă emisiile de CO2 cu 1,56%, atingând 18.742 tone CO2. De asemenea, Auchan lucrează la optimizarea continuă a rutelor de transport pentru camioane, precum și la maximizarea ratei de încărcare a camioanelor. De exemplu, în perioada 2022 - 2023, înălțimea medie a unui palet a crescut de la 1,5 m la peste 1,8 m.

În 2023 o premieră logistică pentru Auchan România a fost utilizarea unui camion electric pentru toate livrările către supermarketul Auchan U-Center din Capitală, inițiativă pe care retailerul își dorește să o extindă cât mai rapid posibil.

Tranziție spre energie verde

Auchan își susține angajamentul de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră ale operațiunilor sale printr-o strategie amplă, care implică atât măsuri pe termen scurt, cât și implementări de lungă durată care vizează echipamentele de producție, sistemele frigorifice, reabilitarea clădirilor și producerea de energie verde. În 2023 au fost realizate investiții în valoare de 54 milioane de lei în centrale pe CO2 care vor aduce o economie estimată de 1,760,000 kWh pe an.

Mai mult, compania se concentrează pe producerea de energie verde. Cu ajutorul Helexia, Auchan a dotat 16 hipermarketuri din țară cu panouri fotovoltaice, însumând 9,1 MW. Acestea vor furniza 10,4 GWh, acoperind 20% din consumul total al magazinelor și vor ajuta la evitarea consumului de aproximativ 5.800 de tone de CO2 pe an.

Acest lucru va contribui la atingerea obiectivului pentru 2030 pe care Auchan Retail își propune să îl atingă. În plus, la începutul anului 2023, Auchan România a înființat Auchan Renewable Energy, firmă care are ca obiectiv cumpărarea și furnizarea de energie către locațiile Auchan, precum și dezvoltarea de proiecte de eficiență energetică – panouri fotovoltaice, stații de încărcat mașini electrice și proiecte de eficientizare a consumului de energie.