Auchan obține două distincții Gold și un premiu Silver în cadrul Community Index 2023 pentru inițiativele sale de sustenabilitate
Publicat pe 25.10.2023
În cadrul ediției Community Index 2023, Auchan Retail România a primit trei distincții pentru investițiile și efortul alocate în ultimul an în proiectele de sustenabilitate, respectiv două distincții Gold, pentru Luna Climatului, o amplă campanie de conștientizare și mobilizare cu privire la schimbările climatice, și pentru Programul de Sustenabilitate Personală al angajaților Auchan (PSP), sursă de inspirație pentru clienți și comunități, cât și premiul Silver pentru campania #NUEPREATARZIU reciclează cu Auchan, proiect de colectare și reciclare a tigăilor din aluminiu.
Din peste 800 de proiecte, programe și inițiative de CSR, analizate anual pe baza celor mai importante standarde sau referințe internaționale din domeniul investițiilor în comunități, două proiecte demarate de Auchan Retail România au fost premiate cu distincția Gold, iar un proiect a primit recunoașterea Silver.
Prin campania Luna Climatului, desfășurată în octombrie anul trecut, care a primit medalia Gold, Auchan a invitat atât angajații, cât și clienții, să ia parte la numeroase activități de conștientizare și educare a comportamentului de consum, prin care au putut contribui activ la diminuarea amprentei de carbon și la protejarea mediului înconjurător. Cu scopul de a crește nivelul de conștientizare asupra impactului pe care îl au alimentele consumate, clienții au luat parte în magazine la degustări de produse marcă proprie prietenoase cu mediul, respectiv alimente ecologice, vegane și produse fabricate într-un mod sustenabil. Mai mult, unele dintre hipermarketurile Auchan au găzduit sesiuni de informare pentru clienți despre schimbările climatice și măsurile ce pot fi luate pentru reducerea efectelor acestora, desfășurate de formatori acreditați. Tot ca parte a campaniei, la nivel intern, în Luna Climatului, angajații Auchan au luat parte la formări de tip „frescă climatică”, un instrument educativ accesibil și interactiv, menit să explice elementele științifice ce stau la baza schimbărilor climatice, pentru o mai bună înțelegere a impactului pe care activitatea umană o are asupra mediului înconjurător. În plus, veniturile generate din vânzarea meniurilor vegane realizate pentru Ziua Alimentației, între 14 și 16 octombrie 2022 din Luna Climat, au fost donate către ONG-ul Banca pentru Alimente.
Al doilea proiect medaliat Gold, Programul de Sustenabilitate Personală al angajaților Auchan (PSP), a fost lansat în 2020 drept prima acțiune sub umbrela #nuepreatârziu, și oferă tuturor celor peste 8.000 de angajați ai Auchan Retail România posibilitatea de a se implica în diverse acțiuni de sustenabilitate și responsabilitate socială. Construit sub forma unui demers de mobilizare a angajaților de a se implica activ în proiecte de susținere a comunităților locale, programul PSP își propune să devină o sursă de inspirație și pentru clienții magazinelor Auchan, contribuind astfel la sprijinirea unor cauze sociale, precum și la diminuarea efectelor cauzate de problemele climatice, risipa alimentară și utilizarea în exces a plasticului. Anul trecut, peste jumătate dintre angajații Auchan România au luat parte la acțiuni de sustenabilitate.
Totodată, în cadrul Community Index 2023, campania #NUEPREATARZIU reciclează cu Auchan, de reciclare și colectare a tigăilor din aluminiu, realizată în parteneriat cu Tefal, a primit premiul Silver. Proiectul a avut ca scop principal protejarea mediului și încurajarea reciclării prin colectarea deșeurilor în locuri special amenajate. Peste 3.000 de clienți s-au alăturat campaniei și au adus în magazinele Auchan tigăile vechi, pe care nu le mai foloseau sau care erau deteriorate, primind în schimb vouchere cu o reducere de 50% pentru produse noi, contribuind astfel la depozitarea corespunzătoare în vederea reciclării și reducerea risipirii deșeurilor în natură.
Lansat în 2019, Community Index este primul și singurul index al programelor și proiectelor derulate de companiile din România pentru a investi în comunități. Potrivit organizatorilor, misiunea ranking-ului este de a evidenția proiectele de CSR cu o performanță ridicată care pun mai mult accent pe aspecte precum dialogul cu stakeholderii, sustenabilitatea proiectelor și măsurarea impactului pe termen mediu și lung. Acesta este parte componentă a ranking-ului Romania CSR Index, cea mai importantă analiză a nivelului de transparență și performanță din perspectiva sustenabilității corporative.