Ca urmare a parteneriatului încheiat între Consiliul Național al Dizabilității din România (CNDR) și Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), sub patronajul Premierului României, Auchan a implementat în premieră în retail proiectul pilot cu privire la noile standarde de accesibilitate pentru persoane cu dizabilități
Publicat pe 31.07.2024
Drept rezultat al parteneriatului dintre CNDR și ANPC, „Șanse egale pentru o viață independentă”, derulat sub patronajul Premierului României, în cadrul hipermarketului Auchan Berceni, retailerul a dezvoltat un program complex de soluții eficiente menite să faciliteze accesul la cumpărături al persoanelor din diverse categorii de dizabilități (nevăzători, persoane cu deficiențe de vedere, deficiențe locomotorii, hipoacuzici) sub directa îndrumare a celor care au efectiv nevoie de ele.
Astfel, magazinul Auchan Berceni a fost echipat cu parcare conform normativului, zone speciale de pick-up și drop off pentru taxi & ridesharing, culoar tactil pentru nevăzători, serviciu de însoțire la cumpărături, coșuri de cumpărături speciale pentru persoanele în fotoliu rulant, cod QR pe vitrine cu apelare directă către serviciul clienți, acces facil la cântarul din zona de legume & fructe, case de marcat dedicate, cu spații mai largi, precum și rampă dedicată de acces la zona SGR. Cu ocazia remodelării din octombrie anul trecut, hipermarketul Auchan Berceni introdusese deja serviciul de acompaniere pentru persoanele cu dizabilități iar mulțumită colaborării strânse cu CNDR și ANPC, au fost extinse accesibilitatea și gama de servicii, pentru a aduce magazinul la cele mai înalte standarde în ceea ce privește primirea și acompanierea persoanelor cu dizabilități.
Proiectul pilot a fost și una dintre realizările concrete și un potențial etalon pentru industrie, la care s-a făcut referire în cadrul evenimentului de semnare a parteneriatului „Șanse egale pentru o viață independentă”, încheiat între Consiliul Național al Dizabilității din România (CNDR) și Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), sub patronajul Premierului României, desfășurat luni, 29 iulie, la Palatul Victoria.
„În Auchan Berceni au fost implementate măsuri semnificative pentru a îmbunătăți accesul la cumpărături pentru persoanele cu dizabilități. Este primul magazin din România care se aliniază standardelor internaționale, devenind un exemplu de bune practici și pentru alți comercianți. Acest proiect demonstrează angajamentul Auchan de a sprijini comunitatea și de a îmbunătăți constant serviciile oferite. Consider că este un pas important în direcția creării unui mediu de cumpărături mai incluziv și prietenos pentru toți clienții. Pentru toate acestea, Consiliul Național al Dizabilității din România acordă magazinului Auchan Berceni calificativul de magazin accesibil persoanelor cu dizabilități”, a declarat Daniela Tontsch, președinta Consiliului Național al Dizabilității din România.
„Suntem o companie cu o politică concretă de incluziune de care suntem mândri și este o normalitate să avem peste 140 de colegi persoane cu dizabilități, dintre care aproape jumătate sunt în familia noastră de mai bine de 10 ani. În același timp, toți consumatorii sunt egali pentru noi și vrem să le oferim cel mai simplu și bun parcurs de cumpărături. Este și un motiv în plus pentru care am introdus, încă de anul trecut, serviciul de acompaniere la cumpărături a persoanelor cu dizabilități în noul concept de hipermarket Auchan Berceni. Grație excelentei colaborări recente cu reprezentanții Consiliului Național al Dizabilității și cu conducerea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, cărora le mulțumim călduros, am reușit să implementăm în acest magazin un set actualizat și extins de măsuri utile și eficiente, care să îl facă și mai prietenos persoanelor cu dizabilități. Vom implementa noile standarde în toate hipermarketurile și supermarketurile Auchan, în perioada care urmează. Este un proiect de suflet și pentru noi, la fel cum este pentru cei direct implicați și menționați anterior”, a declarat Tiberiu Dănețiu, Director Corporate Affairs & Retail Media, Auchan România.
Magazinul dispune de locuri de parcare conform normativului – acestea au o lățime mai mare decât locurile standard, respectiv 3,2 m x 1 m și sunt marcate conform, și de zone speciale de pick-up și drop off pentru clienții care apelează la servicii de taxi și ridesharing. De asemenea, pentru persoanele nevăzătoare, a fost amenajat un culoar cu marcaj tactil, de la parcare până la serviciul clienți din magazin.
În premieră în retailul local, orice persoană cu nevoi speciale poate solicita la Auchan Berceni să fie însoțită la cumpărături sau să i se facă cumpărăturile de către un angajat. Serviciul este disponibil zilnic, în intervalul orar de funcționare a magazinului, și este accesibil fie printr-o programare telefonică în prealabil, fie direct în momentul sosirii în magazin. De la lansarea acestui serviciu, din septembrie 2023, în fiecare săptămână, sunt persoane care beneficiază de acompaniere la cumpărături. Serviciul este promovat în incinta magazinului și a centrului comercial, prin afișe, inclusiv cu un cod QR cu trimitere directă către telefonul de la serviciul clienți, pe ecranele din magazin, prin spoturi radio.
Magazinul este echipat cu coșuri de cumpărături pentru persoanele în fotoliu rulant. O accesibilitate mai facilă este posibilă la nivelul cântarului din zona de legume și fructe, precum și în ceea ce privește accesul la produse, în Auchan implantarea la raft făcându-se pe verticală. De asemenea, magazinul a implementat și case de marcat dedicate, cu spații mai largi, ce permit intrarea cu fotoliul rulant și cu căruțul special de cumpărături. Nu în ultimul rând, la zona de reciclare SGR a fost instalată o rampă dedicată de acces.